Marketing Touch
Marketing Touch, helpt jou bij het inzetten van de marketing. En dan heb ik het ook echt over de gehele marketing. Van social media berichten, tot aan de volledige uitbesteding van alle marketingtaken.
In de zomer van 2016
Tijdens de zomer van 2016, hakte ik m door; ‘die veel te dikke knoop’. De stap om uit te breken… De vastigheid van een baan in loondienst liet ik gaan om ein-de-lijk voor mijn passie te gaan: ondernemen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik stiekem wel een aantal zetjes heb gekregen, van twee topondernemers in mijn directe omgeving. En daar ging ik…
Het idee
Na zo’n zes jaar loondienstverband kwam ik tot de conclusie: ‘Kleinere organisaties zonder marketeer, doen wel degelijk aan marketing. Tegelijkertijd is het voor deze organisaties vaak een tijdrovende klus en mist de marketingkennis’. En daar kwam mijn idee om de hoek kijken. Wat als ik mijn kennis en ervaring in kan zetten en deze ondernemers kan ‘ontlasten’. Oké ik geef toe, dat woord ontlasten zint me niks, maar het geeft wel precies aan wat ik doe.
Dus, wat doe ik dan?
Alles wat met marketing te maken heeft. Tijdens mijn hbo-studie Small Business and Retail Management ben ik met de marketing in aanraking gekomen in de breedste zin van het woord. Online, offline alles erop en eraan. Ik heb deze kennis ingezet in de werving & selectie branche. Ervaringen opgedaan bij diverse werkgevers die mij hebben gemaakt tot de persoon die ik nu ben. Aan mij de uitdaging kandidaten, ookwel de sollicitanten, een zo’n fijn mogelijke ervaring te geven tijdens het sollicitatieproces en opdrachtgevers zo snel mogelijk te voorzien van de juiste medewerker(s). En wauw, wat was dat mooi!
Maargoed, even terug naar de basis: ‘Wat doe ik nou?’. Ik ben thuis in: het opstellen van nieuwsbrieven, het schrijven van webteksten, het opbouwen en onderhouden van social media kanalen, een stukje design, SEO (gecertificeerd), SEA, algemene website ondersteuning en rapportages. Maar het is ook mogelijk dat je mij inzet als aanspreekpunt voor externe leveranciers, bijvoorbeeld de drukker of je vaste SEA partij. Ik vertaal jouw boodschap naar hen en regel dat alles in orde komt. Zo heb jij er geen omkijken meer naar en schakel je nog maar met 1 persoon, met mij.
Een trots moment
Dan nog het logo… wat ben ik daar trots op. Mooier nog, het is absoluut uniek. Want… het is mijn vingerafdruk die je ziet. Waarom ik hiervoor heb gekozen? Omdat ik ook, voor een ieder van mijn klanten, een stukje van mijn persoonlijkheid inzet.
Het gezicht
Het gezicht achter Marketing Touch.
Jamie-Lee van Ingen, opgegroeid in de glasstad van Nederland, namelijk Leerdam.
Persoonlijke info: Sinds 2004 samen met mijn vriend Gerco, ook een ondernemer in hart en nieren.
Out of the ‘Box’
In 2011 hebben we een gezinslid toegevoegd, namelijk Box. Een geweldig beestje waar ik dagelijks mee aan de wandel ga.
Voordeel van zo’n wandeling? Zodra ik vastloop in creativiteit of inspiratie, ga ik aan de wandel. 9 van 10 keer doe ik juist dan de inspiratie op en ben ik in staat out of the box te denken met Box 😉
Skills