Hoe zet je social media zakelijk in? Hoe bereik je jouw klanten via deze kanalen? Wat levert het op?
Veel mensen gebruiken social media privé. Om precies te zijn, zijn er meer dan 9,6 miljoen Nederlanders die Facebook gebruiken, 4,2 miljoen Nederlanders die LinkedIn gebruiken én 2,6 miljoen Nederlanders die Twitter gebruiken. Daarnaast komen Google+, YouTube en WhatsApp ook in deze top zes voor.
Oké, maar wat kan je er zakelijk mee? Voor deze inzet grijp ik terug naar de vraag “Wie is je doelgroep?”. Je kan wel gebruik maken van Twitter, maar wat als jouw doelgroep daar helemaal niet actief is? Dan is het weggegooide tijd én erger nog: weggegooid geld. Naast de bovengenoemde kanalen, zijn er nog veel meer andere kanalen waar je jouw doelgroep misschien ook bereikt.
Wat doet MarketingTouch met jouw social media?
Allereerst start ik met het onderzoek op welke kanalen jouw doelgroep aanwezig is. Afhankelijk van diverse factoren bepaal ik de meest gebruikte kanalen en ga ik aan de slag. Heb je al social media pagina’s? Dan ga ik daar gewoon verder mee aan de slag. Ik optimaliseer deze volledig in jouw huisstijl en start gelijk. Heb je nog geen social media pagina’s? Geen probleem, dan maak ik deze voor jou, volledig in jouw huisstijl.
Vervolgens ga ik aan de slag met de inzet van social media. Ik maak berichten volledig in jouw huisstijl, voorzien van bijvoorbeeld mooie foto’s van jouw producten en/of diensten.