Ein-de-lijk, ik ben er…

Ik zit nog lichtelijk na te shaken, want nu is het toch echt waar… ik ben ondernemer. De stap is gezet, de website is af, de business loopt en ik ben bezig met wat ik altijd al wilde doen: ondernemen. En wauw, wat een reis.

Hoe, wie, wat en wanneer?

Tijdens de zomer van 2016, hakte ik m door; ‘die veel te dikke knoop’. De stap om uit te breken… De vastigheid van een baan in loondienst liet ik gaan om ein-de-lijk voor mijn passie te gaan: ondernemen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik stiekem wel een aantal zetjes heb gekregen, van twee topondernemers in mijn directe omgeving. Vooruit, ik deel de namen van deze toppers maar al te graag met je. Het waren namelijk Nicol Tadema en mijn vriend Gerco Middag. Na behoorlijk wat gesprekken en een duwtje in de goede richting, sprong ik het diepe in.

Het idee

Na zo’n zes jaar loondienstverband kwam ik tot de conclusie: ‘Kleinere organisaties zonder marketeer, doen wel degelijk aan marketing. Tegelijkertijd is het voor deze organisaties vaak een tijdrovende klus en mist de marketingkennis’. En daar kwam mijn idee om de hoek kijken. Wat als ik mijn kennis en ervaring in kan zetten en deze ondernemers kan ‘ontlasten’. Oké ik geef toe, dat woord ontlasten zint me niks, maar het geeft wel precies aan wat ik doe.

Wat is het dan wat ik precies doe?

Kortgezegd: alles wat met marketing te maken heeft. Ja ik weet het, het klinkt nog steeds vaag. Maar het is wel zoals het is. Tijdens mijn hbo-studie Small Business and Retail Management ben ik met de marketing in aanraking gekomen in de breedste zin van het woord. Ik heb deze kennis ingezet in de werving & selectie branche. Ervaringen opgedaan bij diverse werkgevers die mij hebben gemaakt tot de persoon die ik nu ben.

Dus, wat ik doe? Ik help ondernemers o.a. bij het opstellen van nieuwsbrieven, het schrijven van webteksten, het opbouwen en onderhouden van social media kanalen, een stukje design, SEO (uiteraard heb ik m’n SEO certificaat in de pocket), algemene website ondersteuning en rapportages. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik er niet van hou om in beperkingen te denken. Dus als een ondernemer mij iets anders vraagt, en het sluit aan, dan pak ik dat zeker op.

Plaatje compleet

M’n idee was helder, producten geformuleerd… de hoogste tijd om mijn idee letterlijk vorm te geven. De naam Marketing Touch is mij tijdens een autorit te binnen geschoten. Al weken lang was ik aan het spelen met namen. Tot ik deze naam bedacht… ik zei ‘m hardop en wist dat dit ‘m was.

Logo Marketing TouchDan nog het beeld, m’n logo. Eerlijk is eerlijk, nu die af is ben ik me toch een partij trots. Mooier nog, het is absoluut uniek. Want… het is mijn vingerafdruk die je ziet. Waarom ik hiervoor heb gekozen? Omdat ik ook, voor een ieder van mijn klanten, een stukje van mijn persoonlijkheid inzet.